Po chwilowej absencji, nominacjach do ważnych nagród, zmianach pór roku i faz księżyca, kolektyw My Head Is Dubby powraca do ukochanego Browaru Mieszczańskiego, jak zawsze z siłą miliarda kW. 5 marca MHID serwuje Wam łagodniejszą wersję basowego dudnienia. Każdy z headliner’ów reprezentuje teoretycznie różne style muzyczne – są one jednak mocno do siebie zbliżone pod względem eksperymentalnego podejścia do dźwięków. Będzie przestrzennie, nowatorsko i emocjonalnie, a całość można określić dość odważnym hasłem – „forward thinking music”.
MY HEAD IS DUBBY
05.03.2011 [sobota]
Browar Mieszczański,
ul. Hubska 44, Wrocław
Start: 21:00
Wstęp: 30 PLN
SCENA DUBSTEP:
Pangea [Hessle Audio / Hotflush] – London, UK
Untold [Hemlock / Hessle Audio] – London, UK
My Head Is Dubby [MHID] – Wrocław
SCENA DRUM’N’BASS:
Data [Metalheadz / Tempa] – London, UK
MacBeat & DT [Subwena] – Wrocław
Reset & Gaara [Neuropunks] – Wrocław
SCENA FUTURE BASS:
The Phantom [Senseless Records/Top Billin] – Warszawa
Boorgroove [glitch-hop.pl] – Wrocław
TVB [Speakers Talk / Radio LUZ] – Wrocław
Adam Brocki – Opole
Pangaea
Od chwili wydania jego debiutanckiego singla w 2007 roku na Hessle Audio, wytwórni której jest współwłaścicielem wraz z Benem UFO i Pearson Sound (Ramadanman), Pangaea dał się poznać jako jedna z kluczowych postaci dla rozwoju muzyki tanecznej.
To on jest poniekąd odpowiedzialny za wokalny renesans w future garage’owych produkcjach. To z jego kawałków można się uczyć, jak powinna brzmieć przestrzenna, basowa muzyka; jak stworzyć materiał, który buduje napięcie, szarpie emocjami, i w końcu staje się zwyczajnie zaraźliwy, minuta po minucie. Jego produkcje poszerzają ramy gatunku – znają je zarówno dubstepowe tęgie głowy, jak i poszukujący nowości dźwiękowych ludzie z innej muzycznej bajki.
Boomkat swego czasu określił Kevin’a McAuley jako przedstawiciela 'post-halfstep’. My nie przepadamy za etykietkami – dla nas to chodzący reprezentant wszystkiego co najlepsze w Hessle Audio, i w muzyce w ogóle ostatnimi czasy. Dodatkowo uwielbiamy fuzje, a Pangaea w setach didżejskich potrafi zagrać dubstep, house, techno oraz wszelkie inne basowe brzmienia z Wielkiej Brytanii. Czym nas zaskoczy tym razem?
Untold
Niewielu producentów może poszczycić się swoim własnym, pozostawiającym trwały ślad brzmieniem. Niewielu też, tak przewrotnie łączy garage, techno, uk funky i dubstep, że zostaje okrzykniętymi dubstepowym producentem roku (Fact Magazine). Jack Dunning, znany również jako Untold, jest jednym z tych szczęśliwców. Jego produkcje to coś więcej, niż charakterystyczny werbel lub chwytliwe sample wokalne – to dźwiękowe DNA mutujące poza granice wyznaczane przez gatunek; to materiał wyobraźni, który przeciwstawia się ograniczeniom czasowym i zawsze będzie opierać się próbom zaszufladkowania. Untold ze swoim brzmieniem przewrócił wszelkie zasady do góry nogami, i słusznie uzyskał miano innowatora.
Data
Jeszcze dwa lata temu był nową twarzą sceny drum&bass i wprowadzał zupełnie nowe spojrzenie na ten gatunek. Zauroczył wszystkich, łącznie z samym Goldie’m, który szybko zorientował się w jego talencie i zaprosił młodego producenta do współpracy w Metalheadz. Teraz nikt nie wyobraża sobie undergroundowej muzyki londyńskich ulic bez Daty. Jego charakterystyczny, i zdecydowanie nowatorski, głęboki styl, oparty na przestrzeni i eksperymencie z brzmieniem, wpisał się na stałe w katalogi najważniejszych wytwórni drum’n’bass, a otwarty muzyczny umysł zaprowadził go pod skrzydła Tempy – wytwórni wydającej największe sławy dubstepu, jak chociażby Skream, Benga, Kode9 czy Loefah.
The Phantom
The Phantom to producencki projekt Bartosza Kruczyńskiego (znanego m.in. z projektu El Barto & Liam B), czerpiący inspiracje z atmosfery UK funky, afrykańskiej muzyki klubowej oraz klasyków techno.
Debiutanckie nagranie ‘Cambodia’ (Top Billin, maj 2010) pojawiło się zarówno na falach BBC Radio 1 czy Kiss FM, jak i w setach Ikoniki, Bok Bok’a czy Brodinskiego. 2010 to również remiksy – dla krakowskiego Supra1 (Trouble & Bass) oraz Jacka Dixona (belgijskie Silverback); to także EP dla brytyjskiego Senseless Records (z remiksami Brenmara, Hackmana, Zeppy Zepa) z supportem Braidena, Kingdoma, Canblastera, Optimum oraz magazynow The Fader i XL8R.
2011 to remiksy dla Voltron (Discobelle Records), French Fries’a (wspólnie z Zeppy Zepem), wydawnictwa dla Top Billin oraz Pets Recordings.
Oprócz autorskich wydawnictw – podcasty dla URB, Trouble & Bass, Discobelle, Sonic Router, The Fat! Club, Trash Menagerie, oraz bookingi na Unsound Festival 2010, Heineken Open’er 2010, sety w polskich i zagranicznych klubach, obok Ikoniki, Egyptrixx’a, Oneman’a, Sbtrkt, Redinho, French Fries, Bok Bok’a, Discobelle Djs.
Sporo – czy The Phantom jest już naszym produktem eksportowym i możemy się chwalić polskim producentem future bass na europejskim poziomie?