My Head Is Dubby noworocznie

Wraz z nadejściem nowego roku, wrocławski kolektyw MHID serwuje klubowiczom swoisty powrót do korzeni we wrocławskim Browarze Mieszczańskim 23 stycznia. Bez zbędnych ceregieli i nazewnictwa – styczniowa impreza to po prostu basowa bomba na trzy sceny, prezentująca wyśmienitych artystów z najwyższej półki.

Zagrają:

DUBSTEP STAGE:

CYRUS [TECTONIC / DEEP MEDI] – UK

S400 [MHID]
P500 [MHID]
Q600 [MHID]
WUJA [MHID]
VESTER [MHID]

DRUM’N’BASS STAGE:

DATA [METALHEADZ / TEMPA] – UK

DT [SUBWENA]
BRAV [SUBWENA]
MACBEAT [SUBWENA]

BASSLINE STAGE:

EH!MARINE [VODKA TEARZ / BANG!]
TESKKO [LIVE IN THE MIX]
DIZZY TROUBLE
MASH MACHINE MAN

Bio:

CYRUS [TECTONIC / DEEP MEDI] – UK

Nikt nie ma lepszych papierów na bycie legendą dubstepu niż Cyrus. Weteran sceny od początku jej powstania w 2003 roku. Urodzony i wychowany w kolebce dubstepu, Croydon (UK), skąd pochodzi wielu pionierów brzmienia: Skream, Benny Ill i Benga.

Jego początki były prawie identyczne, jak u kolegów po fachu: jako didżej zaczął od drum and bassu, później przerzucił się na garage, szlifował umiejętności w pirackich rozgłośniach i jako rezydent lokalnych klubów, po czym jako 18-latek łyknął bakcyla produkcji muzycznej i odniósł pierwszy duży sukces, kiedy utwór „Way We Do It” przyciągnął uwagę dużych wytwórni. Od tego momentu Cyrus zrezygnował z inwestowania w profesjonalny warsztat, zdając sobie sprawę, że mógłby dotrzeć do własnego, unikalnego brzmienia korzystając z systemu stworzonego własnymi siłami. W latach 2003/04, w perspektywie ograniczonych możliwości wydania swojej muzyki będącej mrocznym, ponurym i zacierającym granice gatunkowe UK Garage, Cyrus otworzył własny label Random Trio Production, na którym wydał EPkę Lost City. Szef Hyperdub, Kode 9 wielokrotnie grał tytułowy numer z tego wydawnictwa w swoich setach na imprezie Forward, która urosła do rangi dubstepowej instytucji.

Po odnalezieniu własnego brzmienia, w 2004 r. Cyrus został nagrodzony za wytrwałość otrzymując czas antenowy w legendarnym pirackim radiu Rinse FM, gdzie wraz z Hatchą i Kode 9 byli jedynymi didżejami promującymi dubstep. Jego brzmienie znajdowało coraz więcej zainteresowanych słuchaczy. Brutalnie minimalistyczny, hipnotyczny i przestrzenny sound Cyrusa został zaprezentowany na dobrze przyjętym przez krytykę albumie „From The Shadows”, wydanym przez label Tectonic należący do Pincha.

Kolejne publikacje dla Six6Six, 3.5, DubWar oraz Immigrant Recordings (obecnie Imminent Recordings) pomogły ugruntować reputację Cyrusa jako ważnego producenta. Nikogo nie zdziwiło, gdy jeden z jego bardziej „soundtrackowych” utworów został wykorzystany w dużej produkcji filmowej. „Indian Stomp” znalazł się na ścieżce dźwiękowej do filmu „Children of Men” obok utworów Digital Mystikz i Kode 9, jak również w tak imponującym towarzystwie jak John Lennon. „Na początku ten numer miał być użyty w amerykańskim serialu, więc wiadomość, że puszczą to w dużym hicie kinowym była trochę z kosmosu.”
Cyrus występuje regularnie na wszystkich największych dubstepowych imprezach w UK – DMZ, Sub Dub, FWD, jak również za granicą – grał od Ameryki po Finlandię, a popyt na jego niskie częstotliwości serwowane z mocą atomówki nie ustaje. W sierpniu 2008 r. został zaproszony do udziału w prestiżowej audycji Generation Bass prowadzonej przez Mary Anne Hobbs na falach BBC Radio One mającego międzynarodowy zasięg i będącej prężną i ważną platformą promującą dubstep.

Co Cyrus planuje w przyszłości? Poza otwarciem nowej oficyny, w której prezentować będzie młode talenty, jak również kilka już znanych twarzy, zakończył właśnie długotrwałe prace nad budową nowego studio i rozpoczyna pracę nad nowym albumem, mając nadzieję, że w dalszym ciągu będzie mógł prezentować swój sound możliwie największej ilości słuchaczy.
Tłum.: Marek Helman
http://www.myspace.com/randomtrio

DATA [METALHEADZ / TEMPA] – UK

Pochodzący z zachodniego Londynu producent Data zwraca na siebie uwagę dojrzałym i odmiennym podejściem do współczesnej produkcji drum and bassu. Szybko zdobył sobie uznanie dzięki produkcjom wydanym dla różnych labelów, a jego utwory znalazły się w torbach wielu didżejów z pierwszej ligi, w tym Goldiego. Podejście kładące nacisk na przestrzeń, atmosferę, minimalizm i eksperymentalne brzmienie sprawia, że Data prezentuje drum and bass w całkiem nowym wydaniu.

Data jest fanem technologii i pamięta gdy jako dziecko eksperymentował ze starymi syntezatorami Casio i Yamaha. Jego tato był fanem rocka z lat siedemdziesiątych i zabierał go, uzbrojonego w kamerę video, na koncerty – od tego zaczęła się jego przygoda z multimediami. Po tym, jak usłyszał drum and bass w pirackich rozgłośniach oraz na mixtape’ach kolegi, Data zapragnął posiąść sztukę miksowania i zaczął zgłębiać tajniki sceny. Od miksowania przeszedł do produkcji wraz z bliskim przyjacielem o pseudonimie Nebulus. Po zrobieniu swoich pierwszych numerów na Akai 3000 i starym mikserze Soundcraft (który Data używa po dziś dzień!), było jasnym, że musi się wiele nauczyć, dlatego rozpoczął kompletowanie niezbędnego sprzętu i umiejętności. Po występach w wielu pirackich stacjach radiowych w Londynie, Data otrzymał propozycję występowania w weekendowej audycji w radiu Life FM, prowadzonym przez Paula Roasta. Po wielu latach regularnego grania w radiu, Data zdecydował się zamknąć w studiu aby sprawdzić, jak daleko może popchnąć swoje produkcje do przodu. W 2008 roku następuje wydarzenie, które otwiera nowy rozdział muzycznej podróży Daty – podpisanie kontraktu z Metalheadz.
Tłum.: Marek Helman
http://www.myspace.com/data1010

Dziennikarka muzyczna, twórczyni 80bpm.net. Współpracuje między innymi z portalami Onet.pl i Noisey.

Podobne

Komentarze: